افزایش ۹۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت انتقال خط هشتم سراسری

 افزایش ۹۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت انتقال خط هشتم سراسری ایستگاه تقویت فشار گاز صفاشهر با ظرفیت انتقال روزانه ٩٠ میلیون مترمکعب گاز روی خط هشتم سراسری به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، اظهار کرد: این ایستگاه در مساحت بیش از ٩ هکتار با آرایش ١+٢ ساخته شده است و فشار گاز […]

 افزایش ۹۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت انتقال خط هشتم سراسری

ایستگاه تقویت فشار گاز صفاشهر با ظرفیت انتقال روزانه ٩٠ میلیون مترمکعب گاز روی خط هشتم سراسری به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، اظهار کرد: این ایستگاه در مساحت بیش از ٩ هکتار با آرایش ١+٢ ساخته شده است و فشار گاز ورودی ٩٥٠ پی‌اس‌آی (PSI) را به یکهزار و ٢٨٠ پی اس‌آی (PSI) افزایش می‌دهد.

 به گزارش شانا، حسن‌منتظرتربتی با بیان این که برای ساخت این ایستگاه ٣٠٧ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ٨٦٠ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است، افزود: این ایستگاه با ۳ توربوکمپروسور ٢٥ مگاوات می‌تواند در فصل زمستان ظرفیت انتقال شبکه گاز کشور را افزایش دهد.

 وی یادآور شد: زیرساخت‌های مورد نیاز برای نصب و راه‌اندازی توربین چهارم این ایستگاه نیز تعریف شده که با توجه به بهره‌برداری از دیگر ایستگاه‌های خط هشتم سراسری هم اکنون لزومی به اجرای آن نیست.

به گفته وی، در این تأسیسات از ژنراتور اضطراری برق، کمپرسورهای هوای ابزار دقیق، ثابت و پرتابل و قابل انتقال، اسکرابر، ترانس سیستم تابلوهای کنترل ups و دیگر تجهیزات مورد نیاز استفاده شده است.

 مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در ادامه به دیگر ایستگاه‌های اولویت دار امسال اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های خنج، جهرم، نائین و کاشان از دیگر پروژه‌هایی است که امسال وارد مدار می‌شوند و در پایداری انتقال گاز کشور در فصل زمستان تأثیر خواهد داشت.

 تربتی با بیان این که هم اکنون ایستگاه‌های خنج و نائین آماده راه‌اندازی است و تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسند، ادامه داد: ایستگاه‌های جهرم و کاشان نیز پیشرفت بالایی دارند و تا پایان شهریورماه وارد مدار می‌شوند.

 

 وی در ادامه با اشاره به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: این شرکت با بهره‌گیری از تجهیزات و نیروی انسانی داخلی همه تلاش خود را به‌کار گرفته است تا در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام ‌بردارد.