مناقصات ۱۳ بسته نفتی، شهریورماه نهایی می‌شود

چرخ توسعه ۲۸ مخزن نفت‌خیز جنوب، روی ریل بهره‌برداری مناقصات ۱۳ بسته نفتی، شهریورماه نهایی می‌شود مناقصات١٣ بسته از طرح توسعه ۲۸ مخزن نفت‌خیز جنوب، شهریورماه نهایی خواهد شد. این درحالی است که اعتبار مورد نیاز توسعه ۴٫۴ میلیارد دلار است، پرواضح خواهد بود که این حجم از سرمایه‌گذاری در ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود […]

چرخ توسعه ۲۸ مخزن نفت‌خیز جنوب، روی ریل بهره‌برداری

مناقصات ۱۳ بسته نفتی، شهریورماه نهایی می‌شود

مناقصات١٣ بسته از طرح توسعه ۲۸ مخزن نفت‌خیز جنوب، شهریورماه نهایی خواهد شد. این درحالی است که اعتبار مورد نیاز توسعه ۴٫۴ میلیارد دلار است، پرواضح خواهد بود که این حجم از سرمایه‌گذاری در ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود فضای کسب‌وکار در استان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، صادق فتح‌الهی، مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تشریح تازه‌‌ترین شرایط مجموعه طرح‌های نگهداشت و افزایش توان تولید در مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: سه بسته دیگر از مجموعه بسته‌های طرح نگهداشت و افزایش توان تولید ۲۸ مخزن به‌زودی امضاء و همچنین چهار بسته دیگر طی هفته آینده تعیین‌تکلیف می‌شود.

وی افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای طرح توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفت‌خیز جنوب، ٢٧ بسته سرمایه‌گذاری را تدوین و قرارداد شش بسته را نیز زمستان پارسال نهایی کرد؛ این شرکت بهمن‌ماه پارسال قرارداد پروژه‌های منصوری (آسماری)، رامشیر، لالی (آسماری)، کبود، گچساران (خامی) و نرگسی را امضاء کرد.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، اعتبار مورد نیاز طرح توسعه ٢٨ مخزن را ۴٫۴ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این حجم از سرمایه‌گذاری در ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود فضای کسب‌وکار در استان تأثیری به‌سزا خواهد داشت.

فتح‌الهی یادآور شد: سه بسته نهایی‌شده مربوط به ناحیه مارون۴ و ۱، زیلایی در ناحیه مسجدسلیمان و سیاهمکان در ناحیه گچساران است.

وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌‌ها قرار است چهار بسته دیگر از هفت بسته باقیمانده به ارزش شش هزار و ١٠٠ میلیارد تومان در مناطق اهواز٤ و اهواز١، منصورآباد، مارون٥، مارون٢ و رامین هفته آینده تعیین‌تکلیف شود.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرد: یک بسته دیگر از طرح توسعه ٢٨ مخزن این شرکت که مربوط به منطقه اهواز٣، اهواز۲ و اهواز٥ است به ارزش دو هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان در حال دریافت مجوزهای لازم است که در صورت تأیید قرارداد آن نهایی خواهد شد.

فتح‌الهی همچنین از نهایی شدن ١٣ بسته دیگر از مجموعه بسته‌های طرح نگهداشت و افزایش توان تولید ٢٨ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در شهریورماه خبرداد و تصریح کرد: این بسته‌ها مربوط به مناطق مارون۳، گلخاری، بینک، لالی (بنگستان)، بالارود، گچساران۲ و ۱، سولابدر، بی‌بی‌حکیمه، گچساران۴ و ۳، چلینگر و گرنگان، پازنان مارون۶ و قلعه‌نار است.

براساس گزارش وزارت نفت، وی ادامه داد: حفاری ۲۸۳ حلقه چاه، احداث بیش از هزار کیلومتر خط لوله جریانی و ساخت ۲۸۳ جاده دسترسی و موقعیت چاه به ارزش۲۷۱۲ میلیون دلار پروژه روسطحی پیش‌بینی شده است.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در ادامه با اشاره به پروژه‌های روسطحی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید ٢٨ مخزن گفت: خطوط انتقال نفت و گاز و ایستگاه‌های پمپاژ نفت به ارزش ۲۲۷ میلیون دلار، تجهیزات واحدهای گاز و گاز مایع به ارزش ۱۴۹میلیون دلار، ایستگاه‌های جمع‌آوری گازهای همراه به ارزش ۶۵۳ میلیون دلار، احداث و تجهیز واحدهای نمکزدایی به ارزش ۳۲۴ میلیون دلار، تعمیرات ضروری تأسیسات به ارزش ۲۳ میلیون دلار و احداث و تجهیز واحدهای بهره‌برداری و شیرین‌سازی به ارزش ۳۵۱ میلیون دلار از جمله ۱۰۰ پروژه روسطحی طرح توسعه جامع مخازن را شامل می‌شود.

فتح‌الهی، به حداقل رسیدن آلودگی‌های زیست‌محیطی و خاک را از ویژگی‌های برجسته طرح نگهداشت و افزایش توان تولید ٢٨ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خواند و افزود: طبق دستورالعمل وزارت نفت چهاردرصد از ماحصل این طرح توسعه به زمینه‌های مسؤولیت اجتماعی و ارائه خدمات عام‌المنفعه اختصاص داده خواهد شد.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید کرد: به‌منظور حمایت از سازندگان داخلی پیمانکاران موظف هستند همه کالاهای مورد نیاز را که امکان تولید آن در داخل کشور فراهم است از سازندگان داخلی تأمین کنند و این در حالی است که رونق کسب‌وکار تولیدکنندگان داخلی را به همراه خواهد داشت.

فتح‌الهی افزود: از جمله ویژگی‌های ارزشمند طرح توسعه به‌کارگیری نیروهای بومی منطقه است که در اولویت کار پیمانکاران تعریف شده است.

وی با اشاره به طرح توسعه میدان‌های مستقل گازی (میدان‌های خامی) گفت: این طرح با هدف توسعه و افزایش خوراک پتروشیمی‌‌ها و نیز به ارزش تقریبی ۱۹۰ میلیون دلار در هفته‌های آینده وارد فاز اجرایی خواهد شد.