رکوردزنی افزایش تولید نفت در کوتاه‌‌ترین زمان

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب خبرداد   رکوردزنی افزایش تولید نفت در کوتاه‌‌ترین زمان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: تولید در بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت خام ایران به سطح پیش از تحریم‌ها بازگشته است. بیژن عالی‌پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این باره گفت: سهم مناطق نفتخیز جنوب از مجموع صادرات […]

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب خبرداد

  رکوردزنی افزایش تولید نفت در کوتاه‌‌ترین زمان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: تولید در بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت خام ایران به سطح پیش از تحریم‌ها بازگشته است.

بیژن عالی‌پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این باره گفت: سهم مناطق نفتخیز جنوب از مجموع صادرات کنونی نفت خام ایران بیش از یک میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه است.

به گزارش شانا، وی، مقدار تولید کنونی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را افزون بر روزانه دو میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه اعلام کرد و افزود: این تولید پایدار و صیانتی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: افزایش تولید صیانتی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، پس از دوران سخت تحریم‌های ظالمانه در حالی حاصل شد که ما از قدیمی‌‌ترین تأسیسات، ماشین‌آلات و خطوط لوله اصلی و جریانی برخورداریم.

عالی‌پور با بیان این که کار کردن در این شرایط بسیار دشوار و نیازمند تعمیرات مستمر بوده است، افزود: رسیدن به حدنصاب تولید به سطح پیش از تحریم‌ها حاصل یک سال و نیم فعالیت شبانه روزی است که به دلیل آن از همه همکاران خود در سطوح مختلف عملیاتی و ستادی قدردانی می‌کنم.

وی همچنین به انجام بیش از ١٧ هزار مورد فعالیت‌های مهندسی و درون چاهی، بیش از ٦٠٠ مورد اصلاحیه‌های فرایندی، بیش از ۳ هزار مورد تعمیرات اساسی تجهیزات فرآورشی نفت و گاز، بیش از ٢٨٠ مورد تعمیرات اساسی ماشین‌آلات دوار در طول یک سال و نیم اخیر در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد.

عالی‌پور با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی کارکنان مناطق نفتخیز جنوب، گفت: سرانجام همان‌طور که وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کردند، ما ظرف کم‌تر از ٦ ماه به بیش از ٩٠٠ هزار بشکه افزایش تولید نفت دست یافتیم.

وی، صادرات بیش از دو میلیون بشکه‌ای نفت را حاصل تلاش و همت شرکت ملی نفتخیز جنوب، شرکت‌های تولیدی تابعه شرکت ملی نفت ایران و همکاری شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) برشمرد و افزود: انجام این حجم از کار عملیاتی برای عبور کشور از شرایط تحریم فروش نفت، اقدامی بی‌سابقه و یادآور تلاش حماسی کارکنان در دوران دفاع مقدس و بازسازی است.

عالی‌پور با قدردانی از همه فعالان عرصه نفت به دلیل بازگشت به سقف صادرات پیشین، اظهارکرد: با وجود تحلیلهای افراد و رسانه‌های بیگانه مبنی بر امکان‌پذیر نبودن بازگشت سریع تولید و صادرات نفت خام ایران، با برنامه‌ریزیهای صحیح و تلاش و عزم راسخ کارکنان شریف صنعت نفت در کوتاه‌‌ترین زمان به حداکثر تولید دست یافته‌ایم تا جایی که این موضوع سبب شگفتی کارشناسان خبره کشورهای صادرکننده نفت شده است.

وی افزود: این رکورد با وجود همه شرایط موجود امری بی‌سابقه بوده است.

 

به گفته وی، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم‌اکنون کاهش تولید تکلیفی بسیار ناچیزی دارد که ظرف دو ماه آینده برطرف می‌شود.