پایبندی به قانون اساسی یکی از اصول اساسی برای رسیدن به انقلابی‌گری است

سبحانی‌فر پایبندی به قانون اساسی یکی از اصول اساسی برای رسیدن به انقلابی‌گری است نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با رعایت تمام اصولی که در قانون اساسی وجود دارد می‌توانیم به شاخصه انقلابی‌گری در جامعه برسیم. علی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که نمایندگان در راستای وظایفی که دارند باید […]

سبحانی‌فر

پایبندی به قانون اساسی یکی از اصول اساسی برای رسیدن به انقلابی‌گری است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با رعایت تمام اصولی که در قانون اساسی وجود دارد می‌توانیم به شاخصه انقلابی‌گری در جامعه برسیم.

علی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که نمایندگان در راستای وظایفی که دارند باید شاخصه‌های انقلابی‌گری را مدنظر قرار دهند، اظهار کرد: پایبند بودن به قانون اساسی و ارزش‌های اسلامی سبب می‌شود که ویژگی انقلابی‌گری در نمایندگان جلوه و نمود بیش‌تری داشته باشد. ما باید جهت‌گیری که در اعتلای کشور داریم را براساس انقلابی‌گری تعیین کنیم.

وی گفت: در قانون اساسی قوانین و اصول متعددی وجود دارد که از جمله عبارتند از عدم تبعیت از دشمن، مقابله با دشمن و داشتن تقوا. ما با رعایت تمام اصولی که در قانون اساسی وجود دارد می‌توانیم شاخصه انقلابی‌گری را در جامعه ترویج دهیم؛ پس پایبند بودن به قانون اساسی یکی از اصول مهم رسیدن به انقلابی‌گری است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس یادآور شد: بسیار مهم است قوانین و مقرراتی که در مجلس شورای اسلامی وضع می‌شود بر اساس مباحثی باشد که مقام معظم رهبری از آن‌‌ها به عنوان شاخصه انقلابی‌گری یاد کرده است. اگر قرار است قانونی وضع شود، آن قانون نباید ضد ارزش‌های دینی و اسلامی باشد.

سبحانی‌فر خاطر نشان کرد: ما برای پیشرفت انقلاب باید در زمینه‌هایی که قانون وضع می‌شود خوی انقلابی‌گری داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم بیش‌تر به استقلال کشور کمک کنیم. موضع‌گیری‌های ما در مجلس باید دشمن‌شکن باشد و هرگز نباید در مقابله با دشمن کوتاه بیاییم. در این عرصه داشتن تقوای سیاسی و دینی بسیار مهم است.

وی در ادامه با بیان این‌که بحث قانون‌گرایی برای رسیدن به انقلابی‌گری برای نمایندگان بسیار مهم است، گفت: وظیفه بعدی ما در مجلس شورای اسلامی بعد نظارتی است که در این بعد باید تقوای دینی را رعایت کنیم و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم. در این عرصه نباید مسایل شخصی را مدنظر قرار بدهیم بلکه همواره باید به مصالح ملی و رضای خداوند توجه داشته باشیم و در هدف اعتلای کشور گام‌برداریم. اگر انحرافی در بعد نظارتی وجود داشته باشد ما نمی‌توانیم به آن اعتلایی که مدنظر ما است برسیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: شاخصه‌هایی که در رابطه با بحث انقلابی‌گری مقام معظم رهبری‌مطرح کرده‌اند، مربوط به یک طیف و یا شخص خاصی نیست بلکه همه مردم مسؤولین و اصناف وظیفه دارند که به این ارزش‌های اسلامی پایبند باشند و هدفگیری‌های ما باید برای اعتلا و استقلال کشور باشد.

 

سبحانی‌فر ادامه داد: اگر مسؤولین ما در کشور به اصول انقلابی‌گری پایبند باشند و مردم هم بر همین اساس حرکت کنند، ما همواره می‌توانیم از گزند دشمن در امان باشیم و استقلال کشور را حفظ کنیم. از مسؤولین انتظار بیش‌تری می‌رود که در این عرصه و اهداف گام‌بردارند تا به آن اهدافی که مدنظرمان است برسیم.