دور دوم مذاکرات سایبری چین و آمریکا

دور دوم مذاکرات سایبری چین و آمریکا کشورهای چین و آمریکا در شهر پکن، دور دوم مذاکرات دوجانبه‌ی جرایم سایبری و موضوعات مرتبط با سایبر را برگزار کردند. در این نشست، لورتا لینچ (Loretta Lynch)، دادستان کل آمریکا و جه جانسون (Jeh Johnson)، وزیر امنیت داخلی آمریکا مجبور به کناره‌گیری از مشارکت خود در دور […]

دور دوم مذاکرات سایبری چین و آمریکا

کشورهای چین و آمریکا در شهر پکن، دور دوم مذاکرات دوجانبه‌ی جرایم سایبری و موضوعات مرتبط با سایبر را برگزار کردند.

در این نشست، لورتا لینچ (Loretta Lynch)، دادستان کل آمریکا و جه جانسون (Jeh Johnson)، وزیر امنیت داخلی آمریکا مجبور به کناره‌گیری از مشارکت خود در دور دوم مذاکرات شدند تا روی حادثه‌ی تیراندازی اُرلاندو تمرکز کنند. در نتیجه ریاست این جلسه را گواشنِکن (Guo Shengkun)، وزیر امنیت عمومی و مشاور دولت چین و سوزان اسپالدینگ (Suzanne Spaulding) معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا به‌صورت مشترک بر عهده گرفته‌اند؛ بنابراین ادامه‌ی مذاکرات مقامات سطح بالا به نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ موکول شد.

نتایج مذاکرات دور دوم در چند بخش قابل‌ذکر است:

۱) هر دو طرف توافق کردند یک نشست دیگر با موضوع جرایم سایبری و حفاظت شبکه را قبل از برگزاری نشست بعدی در واشنگتن. دی.سی برگزار بکنند. اولین دور این برنامه در آوریل ۲۰۱۶ برگزار شد.

۲) شرکت‌کنندگان در مورد هدف و روش‌های ضروری اجرای طرح «جرایم سایبری و موضوعات مرتبط با مکانیزم‌های هاتلاین (Hotline) آمریکا- چین» و آزمایش آن تا قبل از سپتامبر ۲۰۱۶ توافق کردند.

۳) چین و آمریکا توافق کردند مبادلات جرایم سایبری و مخرب فضای سایبر را افزایش دهند و با به اشتراک‌گذاری اطلاعات خطرات سایبری، به تقویت مکانیزم‌های ارتباطی خود بپردازند.

 

اسپالدینگ گفت: عنصر کلید توافق صورت گرفته ایجاد مکانیزم‌‌‌ها و به اشتراک‌گذاری اطلاعات است. ما بسیار خوشحال هستیم که یک آدرس‌های ایمیل موقتی داریم و از راه‌اندازی آدرس‌های واقعی قدردانی می‌کنیم.