رشد ۴ هزار و ۸۳۳ واحد شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز(دوشنبه) با رشد چهارهزار و ۸۳۳ واحد به رقم یک‌میلیون و ۱۶۸ هزا رو ۵۸۹ واحد رسید. به گزارش فارس، بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای این روز با کاهش شاخص کل همراه شد، اما از میانه بازار روند روبه رشد به خود گرفت، به‌گونه‌ای که […]

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز(دوشنبه) با رشد چهارهزار و ۸۳۳ واحد به رقم یک‌میلیون و ۱۶۸ هزا رو ۵۸۹ واحد رسید. به گزارش فارس، بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای این روز با کاهش شاخص کل همراه شد، اما از میانه بازار روند روبه رشد به خود گرفت، به‌گونه‌ای که در پایان معاملات با رشد چهارهزار و ۸۳۲ واحد شاخص کل به رقم یک‌میلیون و ۱۶۸ هزار و ۵۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز ۱۱۸ واحد رشد کرده و به رقم ۳۷۰ هزاروهفت واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از چهارمیلیون و ۶۶۵ هزار میلیاردتومان رسید. معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۹٫۳ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۶۲ هزار نوبت معامله و به ارزش شش‌هزار و ۳۴۴ میلیاردتومان دادوستد کردند. در فرابورس ایران هم ارزش معاملات به ۱۲هزار و ۲۸۱ میلیاردتومان رسید که با این حساب ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از ۱۸هزار و ۶۲۵ میلیاردتومان رسید. همه شاخص‌های بورس مثبت شدند به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با ۴۲صدم درصد رشد همراه شدند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن فقط سه‌صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۲۶صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۴۶ صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار دوم بورس ۳۷صدم درصد رشد کرد. نمادهای شستا، بانک تجارت، مپنا، پتروشیمی‌خلیج‌فارس، ایران‌خودرو و بانک صادرات بیشترین اثر مثبت در شاخص بورس را داشتند و نماد فولادمبارکه بیشترین اثر ریزشی در شاخص بورس را داشته است.

رشد شاخص فرابورس

در فرابورس ایران شاخص کل ۳۲ واحد رشد کرده و به رقم ۱۷هزار و ۳۱۹ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۴۸ هزار میلیاردتومان رسید. معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از دومیلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۴۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۲هزار و ۲۸۱ میلیاردتومان دادوستد کردند. نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، صنعتی مینو، مدیریت انرژی امیدتابان هور، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فرابورس ایران و مادیران بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند. گفتنی است؛ این هفته در روز چهارشنبه عرضه اولیه ۱۵درصد از سهام شرکت محصولات کاغذی لطیف در فرابورس ایران انجام می‌شود که در این عرضه اولیه ۳۰ میلیون سهم معادل ۱۵درصد از کل سهام شرکت لطیف عرضه می‌شود.