از نگاه کارشناسان فمپ اعلام شد ۱۲ شاخص برای انتخاب وزیر آینده ارتباطات کارشناسان و فعالان مرتبط با جمعیت توسعهگران فضای مجازی پاک (فمپ) ۱۲ شاخص را بهعنوان شاخصهای مدنظر برای انتخاب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت جدید پیشنهاد دادند. به گزارش مهر، کارشناسان و فعالان جمعیت توسعهگران فضای مجازی پاک (فمپ) پس […]
از نگاه کارشناسان فمپ اعلام شد
۱۲ شاخص برای انتخاب وزیر آینده ارتباطات
کارشناسان و فعالان مرتبط با جمعیت توسعهگران فضای مجازی پاک (فمپ) ۱۲ شاخص را بهعنوان شاخصهای مدنظر برای انتخاب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت جدید پیشنهاد دادند. به گزارش مهر، کارشناسان و فعالان جمعیت توسعهگران فضای مجازی پاک (فمپ) پس از چندین جلسه هماندیشی تحت عنوان «پویش وزیر ارتباطات دولت سیزدهم»، ۱۲ شاخص را بهعنوان شاخصهای پیشنهادی برای انتخاب وزیر ارتباطات در دولت ابراهیم رئیسی اعلام کردند.
این شاخصها به قرار زیر است:
تدین، تعهد و انقلابی بودن
این شاخص شامل مواردی مانند مهذب به اخلاق، قابل اعتماد، انصاف، ارزشی، ارتباط با جبهه و دفاع، اطاعتپذیری از رهبری، ولایتپذیری مطلقه در عمل، مشورت و احترام به نظرات رهبری، مدیریت جهادی، مردمیبودن، سلامت مالی، عدالتخواه و عدالتگرا و عدالتمنش، دارای روحیه مبارزه با فساد و فقر و تبعیض، عدم دنیازدگی، تعهد به سلامت خانواده و نزدیکان از نظر اخلاقی و فکری، عدم روحیه اشرافیگری، حساسیت در استفاده از بیتالمال، مبارزه با رانتخواری، روحیه استکبارستیزی، نداشتن سابقه تعلق به فرقههای انحرافی و تشکلهای غیرولایی میشود.
توانمندی مدیریتی و توان برنامهریزی
این شاخص شامل مواردی از جمله توانایی کار اجرایی و اداره وزارت، نگرش و دیدگاه نظامسازی و سیستمسازی، اشراف بر مجموعه دستگاههای اجرایی، سابقه مدیریتی مثبت، توان بالای راهبری بخش با اعتماد و اتکاء به نظرات کارشناسی متعهدانه، پرهیز از بخشی نگری، استفاده از همه ظرفیتهای نظام در امر پیشرفت، داشتن برنامه کاری قابل دفاع، اعتقاد به بومیسازی و نگاه به درون، اعتقاد و توان اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، توجه به بخشخصوصی، آیندهنگر و دارای تفکر استراتژیک و تفکر سیستمی میشود.
پاسخگویی، پرهیز از خودرأیی و خودکامگی
این شاخص شامل خردگرایی در تصمیمات و اقدامات و مواضع، روحیه مشاوره و اعتقاد به خرد جمعی، خوشفهمی و روش اعتدالی، پرهیز از هرگونه خودکامگی، مشورتپذیری از صاحبان نظر و تجربه، روحیه کار جمعی، نقدپذیری و تحمل نظر مخالف، دوری از فرمگرایی و ظاهربینی بدون توجه به محتوا، ندادن وعده بیمبنا و پاسخگویی میشود.
سخنوری و توان تعامل اجتماعی
این شاخص به قدرت بیان و اقناع جامعه در مورد تصمیمات در حیطه وزارت ارتباطات اختصاص دارد.
جامعنگری، تحولخواهی و ابتکار
این شاخص شامل باور و توجه به ابعاد فرا فنی وزارت (ابعاد مرتبط با علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم دینی، محتوا، خانواده)، توجه به راهکارهای جدید و محدود نشدن در بنبستها میشود.
دارای شأن وزارت و سابقه کاری مرتبط
این شاخص مربوط به عدم حاشیهپردازی، فراجناحی عمل کردن و پرهیز از سیاسی کاری، تعامل سازنده با رئیسجمهوری، هماهنگ با بقیه اعضای کابینه و سابقه و جایگاه لازم برای تصدی وزارت ارتباطات است.
قابلیت تعامل با نهادهای مرتبط و ذینفعان
این شاخص به آشنایی با شرح وظایف شورایعالی فضای مجازی و اعتقاد و التزام به شورا، توجه و همکاری با دیگر نهادهای حکومتی و اهمیت دادن به جایگاه بخشخصوصی بازمیگردد.
مقبولیت
شاخص مقبولیت شامل مقبولیت نخبگانی، مقبولیت و رأیآوری در مجلس، چهرهای آشنا و مقبول برای جامعه فضای مجازی میشود.
شجاعت و جسارت
این شاخص شامل جسارت در تصمیمگیری، اعتماد بهنفس مثبت، ثبات دیدگاه، شجاعت لازم برای تصمیمهای بزرگ میشود.
توانایی تیمسازی و جوانگرایی
این شاخص به توان فراهمآوردن گروه مدیریتی هماهنگ و کارآمد، اعتقاد به شایسته گزینی و پرهیز از مدیران تحمیلی، داشتن برنامه و اعتقاد به پرورش مدیران جوان متعهد، توان تیمسازی از مدیران و کارشناسان جوان و جانشینپروری، روحیه جوانگرایی و نخبهگرایی تأکید دارد.
متخصص و آشنای مشکلات بخشی
این شاخص شامل تخصص مرتبط، شناخت خلأهای فضای مجازی، نگاه راهبردی و آیندهنگری، آشنایی با هر دو بخش CT و IT است.
نگاه بینالمللی
فعالان فضای مجازی پاک در این شاخص بر توجه وزیر ارتباطات دولت جدید به ظرفیتهای بینالمللی و جبهه مقاومت، میدان و دیپلماسی برای ارتقای جایگاه ایران در حوزه فضای مجازی تأکید کردند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.