افزایش تولید فولاد کشور

رییس هیأت‌عامل ایمیدرومطرح کرد افزایش تولید فولاد کشور گروه معدن‌وزمین- معاون وزیر صنعت، معدن‌وتجارت و رییس هیأت‌عامل ایمیدرو گفت: ظرفیت ۲۱میلیون تنی تولید شمش فولاد در کشور در یکسال گذشته به بیش از ۳۲میلیون تن رسیده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی‌کرباسیان در آیین افتتاح ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات […]

رییس هیأت‌عامل ایمیدرومطرح کرد

افزایش تولید فولاد کشور

گروه معدن‌وزمین- معاون وزیر صنعت، معدن‌وتجارت و رییس هیأت‌عامل ایمیدرو گفت: ظرفیت ۲۱میلیون تنی تولید شمش فولاد در کشور در یکسال گذشته به بیش از ۳۲میلیون تن رسیده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی‌کرباسیان در آیین افتتاح ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی در استان کرمان با بیان این مطلب، افزود: ظرفیت کشور بیش از این میزان است.

وی همچنین تصریح کرد: زمانی رویا بود که بتوانیم جزو صادرکنندگان برتر صنایع معدنی در دنیا باشیم اما در سال گذشته ۹میلیون تن صادرات فولاد کشور بوده است .

کرباسیان با اشاره به ایجاد صنایع پایین دست مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، بیان کرد: توسعه و اشتغال از مباحث اساسی کشور است و اشتغال در صنایع پایین‌دستی، بسیار بالا است.

معاون وزیر صنعت، معدن‌وتجارت تصریح کرد: روزهای سختی است و مشکلات اقتصادی به دلیل بحران‌ها و فشارهای بین‌المللی برای مردم و دولت وجود دارد اما زیبایی‌هایی که برای کشور اتفاق افتاده است را نباید فراموش کرد.

کرباسیان افزود: امیدواریم که برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی در استان کرمان موجب توانمندی واحدها، تولیدکنندگان و امکانات استان و کشور عرضه شده و سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در این حوزه ترغیب کند.

رییس هیأت‌عامل ایمیدرو گفت: توسعه صنایع پایین‌دستی صنعت مس، سبب رشد اشتغال و درآمدزایی در این صنعت می‌شود و همچنین بخشی از نیاز به تأمین مواد اولیه تولید مس و فولاد را فراهم خواهد کرد.

وی به پروژه ایجاد شهرک مس اشاره کرد و گفت: با همت صندوق بازنشستگی مس و شرکت‌های مربوطه، برنامه توسعه این صنعت در ۱۸۰۰ هکتار دیده شده است که اشتغال فراگیر و رونق تولید را به همراه خواهد داشت.

وی با اعلام رشد ۶۳درصدی تولید کنسانتره مس یادآور شد: صنعت مس در سال گذشته پروژه‌های متعددی را وارد مدار تولید کرد.

رییس هیأت‌عامل ایمیدرو درباره مسؤولیت اجتماعی گفت: شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، گل‌گهر، ماهان و میدکو در بحث مسؤولیت‌های اجتماعی اقدامات مناسبی داشتند و انتظار می‌رود با افزایش تولید و سودآوری، دامنه نقش‌های مسؤولیتی خود را گسترش دهند.

کرباسیان در پایان افزود: ما به عنوان متولی وظیفه حمایت از پتانسیل‌های معدنی استان کرمان را داریم.

گفتنی است که ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی در استان کرمان امسال با حضور ۱۲۰ شرکت و در فضایی به وسعت ۹هزار مترمربع برپا شده است.