رئیس بنیاد مسکن، با بیان اینکه تولید مسکن میتواند به کاهش التهاب بازار اجارهبها کمک ویژهای کند، گفت: برای افزایش عرضه و تعادل بازار اجاره باید قانون مالیات بر خانههای خالی از سکنه را بهطور جدی مورد توجه قرار دهیم. به گزارش مناقصهمزایده، اکبر نیکزاد؛ افزود: اگر میخواهیم به نتایج مثبتی در بخش مسکن بهخصوص […]
رئیس بنیاد مسکن، با بیان اینکه تولید مسکن میتواند به کاهش التهاب بازار اجارهبها کمک ویژهای کند، گفت: برای افزایش عرضه و تعادل بازار اجاره باید قانون مالیات بر خانههای خالی از سکنه را بهطور جدی مورد توجه قرار دهیم. به گزارش مناقصهمزایده، اکبر نیکزاد؛ افزود: اگر میخواهیم به نتایج مثبتی در بخش مسکن بهخصوص در بازار اجاره برسیم، باید به قوانینی که قبلاً تصویب شده است، پایبند باشیم. البته وجود قوانینی مثل مالیات بر خانههای خالی از سکنه میتواند به بازار مسکن و کاهش التهاب بازار کمک کند. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ادامه داد: اگر بخواهیم در مورد مصوبه شورایعالی مسکن درخصوص تعیین سقف اجارهبها اظهارنظر و آن را بررسی کنیم باید اذعان کرد که شاید این مصوبه باعث شد که برخی موجران از دادن اجاره خودداری کردند. به هر حال در مقطعی به دلیل شیوع ویروس کرونا، مصوبهای داده شد که با پایان مدت قرارداد موجر نمیتواند به دنبال خروج مستأجر باشد. عارضه این مصوبه این بود که برخی از موجرها منازل خود را بدون اجاره دادن، خالی نگه داشتند. وی افزود: حال اگر بخواهیم در بحث مسکن و اجارهبها به نتیجه مثبتی دست پیدا کنیم و التهاب را از بازار مسکن دور کنیم باید قانون مالیات بر خانههای خالی از سکنه را بهطور جدی مورد توجه قرار دهیم و در کنار اینگونه قوانین به سمت تولید و افزایش عرضه حرکت کنیم. وی با تأکید بر اینکه ورود بنیاد مسکن به ساخت و احیای بافت فرسوده در جهت همین موضوع بوده است که بتواند تا حدودی بار سنگین ساختوساز و تأمین مسکن آحاد جامعه را به دوش بکشد، گفت: ساخت ۱۵ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی در تهران با همکاری شهرداری در دستور کار است و میتواند به کمبود عرضه کمک ویژهای کند. بنیاد مسکن و شهرداری تهران تفاهمنامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را امضاء کردند و تا امروز عملیات اجرایی ۱۱۱۵۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری آغاز شده است. نیکزاد؛ درخصوص ورود بنیاد مسکن به بازسازی بافت فرسوده تهران و مشکلات آن گفت: در بازسازی بافت فرسوده مشکل را نمیتوان تنها به یک بخش محدود و متصور شد. مثلاً وقتی وارد یک محلهای میشوید واحدهای مسکونی هستند که ۴۰ متر و واحد مسکونی کناری آن ۳۰ متر است. قرارگیری این واحدها و شکل هندسی آنها و معابر آنها درست نیست و تعدادی هم ورثهای است. خواستههای متفاوت مالکان نیز متنوع است. یک طرف موضوع بحث مردم است و یک طرف دیگر هم مربوط به دستگاههای خدماترسان میشود. سمت دیگر شهرداری و سمت دیگر سرمایهگذاران دچار مشکل هستند.
دیدگاه بسته شده است.