لزوم تدوین یک استاندارد مشخص برای خودروهای برقی

رئیس انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو، با اشاره به لزوم برخورداری از استانداردهای مدون درخصوص خودروهای برقی در کشور، گفت: هنوز یک استاندارد مشخص درخصوص خودروهای برقی تدوین نشده و نیاز است هر چه زودتر استاندارد لازم در این رابطه تدوین شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، بهزاد پناهی؛ رئیس انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس […]

رئیس انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو، با اشاره به لزوم برخورداری از استانداردهای مدون درخصوص خودروهای برقی در کشور، گفت: هنوز یک استاندارد مشخص درخصوص خودروهای برقی تدوین نشده و نیاز است هر چه زودتر استاندارد لازم در این رابطه تدوین شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، بهزاد پناهی؛ رئیس انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو، در همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی در رابطه با لزوم حرکت به سمت استفاده از خودروهای برقی، گفت: اخیراً بحث خودروهای برقی شتاب بالایی گرفته و در وزارت صمت نیز عزمی جدی برای ورود این خودرو‌ها به بازار و ناوگان حمل‌ونقل کشور صورت گرفته است. با این حال متأسفانه هنوز یک هم‌زبانی واحد در بخش خودروهای برقی وجود ندارد و ابتدا باید این هم‌زبانی مشترک، شکل بگیرد. پناهی؛ افزود: ورود خودروهای برقی به بازار و ناوگان‌های حمل‌ونقلی کشور اجتناب‌ناپذیر است و باید از خدمات پس از فروش این خودرو‌ها غافل نمانیم. وی در ادامه، به همکاری انجمن خدمات پس از فروش خودرو و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) اشاره کرد و گفت: طی برخی مطالعات علمی و پژوهشی، بررسی و تحقیقات لازم درخصوص خودروهای برقی و الزامات خدمات پس از فروش آن صورت گرفته و مقرر است نتیجه آن به عنوان پیش‌نویس آیین‌نامه خدمات پس از فروش خودروهای برقی، به وزارت صمت پیشنهاد شود. رئیس انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو، در مورد نبود استاندارد و قوانین مشخص در رابطه با استفاده از خودروهای برقی، گفت: هنوز درخصوص خودروهای برقی هیچ استانداردی تهیه و تدوین نشده است و دولت باید درخصوص این خودرو‌ها و الزامات آن که از نیازهای جامعه است، هر چه زودتر ورود کند تا شاهد یک استاندارد تدوین شده درخصوص خودروهای برقی باشیم. وی در پایان، به جای خالی سیستم خودرو متصل (connected car) در صنعت خودروسازی کشور اشاره کرد و گفت: سیستم خودروهای متصل یکی از مهم‌‌ترین بخش‌های خدمات پس از فروش است که با برقراری ارتباط با عرضه‌کننده و مالک خودرو تمامی نواقص و معایب خودرو را هشدار داده و از ایجاد صدمات بیشتر به خودرو جلوگیری می‌کند که متأسفانه جای خالی این سیستم در صنعت خودروسازی کشور به‌شدت احساس می‌شود.