تداوم قیمت‌گذاری دستوری در صنعت تایر

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر، ضمن اشاره به افزایش ۲۵ درصدی نرخ تایرهای رادیال سواری، بیان کرد: نرخ تایرهای رادیال سواری باید متناسب با هزینه‌های تولید و به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد که متأسفانه با افزایش قیمت موردنظر تایرسازان موافقت نشد. به گزارش خبرخودرو، محمدرضا تقی‌گنجی؛ عنوان کرد: با توجه به […]

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر، ضمن اشاره به افزایش ۲۵ درصدی نرخ تایرهای رادیال سواری، بیان کرد: نرخ تایرهای رادیال سواری باید متناسب با هزینه‌های تولید و به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد که متأسفانه با افزایش قیمت موردنظر تایرسازان موافقت نشد. به گزارش خبرخودرو، محمدرضا تقی‌گنجی؛ عنوان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید اعم از نرخ مواد اولیه داخلی و وارداتی، دستمزد کارگری، نهاده‌های انرژی و… نرخ تایرهای رادیال سواری ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. وی در ادامه، تصریح کرد: نرخ تایرهای رادیال سواری باید متناسب با هزینه‌های تولید و به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد که متأسفانه با افزایش قیمت موردنظر تایرسازان موافقت نشد. عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر، با انتقاد از تداوم قیمت‌گذاری دستوری در صنعت تایر، بیان کرد: علی‌رغم اینکه قرار بود قیمت‌گذاری دستوری از صنعت تایر حذف و قیمت محصولات تولید کارخانجات تایرسازی براساس دستوالعمل سازمان حمایت به علاوه ۱۷ درصد سود تعیین شود اما همان دستورالعمل قبلی در رابطه با نرخ تایرهای رادیال سواری اعمال شد. تقی‌گنجی؛ با اشاره به عدم اصلاح قیمت تایرهای باری اتوبوسی رادیال در یک‌سال‌ونیم گذشته، افزود: با توجه به تولید همراه با زیان تایرهای باری اتوبوسی، در حال مذاکره با سازمان حمایت به منظور افزایش ۷۰ درصدی بهای این نوع تایر‌‌ها هستیم و تاکنون وعده ۲۵ درصد افزایش نرخ به تایرسازان داده شده اما این میزان افزایش قیمت پاسخگوی زیان تولیدکنندگان نخواهد بود. عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر، در پایان با بیان اینکه ادامه قیمت‌گذاری دستوری، تعطیلی کارخانجات تایرسازی را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تولید تایر بدون سود کافی موجب توقف خطوط تولید و افزایش قیمت لاستیک در بازار و در نهایت نابودی صنعت تایر و واردات حجم زیادی از لاستیک‌های خارجی به کشور خواهد شد.