ثبت بد‌ترین عملکرد بهای طلا در ۷ هفته اخیر

ثبت بد‌ترین عملکرد بهای طلا در ۷ هفته اخیر قیمت طلا در بازارهای جهانی با تغییر چندانی روبه‌رو نشد، اما بد‌ترین عملکرد هفتگی خود در ۷ هفته به ثبت رساند. به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کاهش تقاضای مکان امن سرمایه‌گذاری در روزهای اخیر به خصوص پس از اعلام نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری […]

ثبت بد‌ترین عملکرد بهای طلا در ۷ هفته اخیر

قیمت طلا در بازارهای جهانی با تغییر چندانی روبه‌رو نشد، اما بد‌ترین عملکرد هفتگی خود در ۷ هفته به ثبت رساند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کاهش تقاضای مکان امن سرمایه‌گذاری در روزهای اخیر به خصوص پس از اعلام نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تأثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

براساس این گزارش قیمت هر اونس طلا به ۱۲۶۴ دلار رسیده است. قیمت طلا تاکنون بیش از ۱٫۶ درصد کاهش داشته  ین میزان کاهش از هفته منتهی به ۱۰ مارس بی‌سابقه بوده است. البته قیمت طلا در ماه آوریل تاکنون با رشد ۱٫۲ رصدی روبه‌رو شده است.

این گزارش افزود: شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در بازارهای بین‌المللی با رشد ۰٫۲ درصدی روبه‌رو شده و به ۹۹٫۲۳واحد رسیده است، این در شرایطی است که شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز با افزایش همراه شد.

 نشست بانک مرکزی اروپا نیز برگزار شد و مقام‌های این بانک تصمیم گرفتند تا سیاست‌های پولی و نرخ بهره را تغییر ندهند. این مسأله موجب شد تا ارزش یورو در برابر دلار آمریکا با کاهش روبه‌رو شود.

بانک مرکزی اروپا در حالی سیاست‌های پولی انبساطی را حفظ کرده است که نرخ تورم منطقه یورو هنوز به سطح دلخواه و مورد نظر نرسیده است. البته اوضاع اقتصادی کشورهای عضو یورو طی ماه‌های اخیر بهتر شده است. شاخص اعتماد اقتصادی منطقه یورو در ماه آوریل به بالا‌ترین سطح در ۱۰ ماه اخیر رسیده است.

 

تازه‌‌ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نیز نشان می‌دهد که سفارش کالاهای سرمایه‌ای در ماه مارس کم‌تر از انتظارات اولیه افزایش داشته است.