اعلام مشارکت ایمیدرو در معدن فسفات چرام

وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داد اعلام مشارکت ایمیدرو در معدن فسفات چرام گروه معدن و زمین –وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: فعالیت معدن فسفات شهرستان چرام با مشارکت شرکت ایمیدرو آغاز می‌شود.  به گزارش مناقصه‌مزایده وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از معدن فسفات چرام با اشاره آغاز به‌کار فسفات […]

وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داد

اعلام مشارکت ایمیدرو در معدن فسفات چرام

گروه معدن و زمین وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: فعالیت معدن فسفات شهرستان چرام با مشارکت شرکت ایمیدرو آغاز می‌شود.

 به گزارش مناقصه‌مزایده وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از معدن فسفات چرام با اشاره آغاز به‌کار فسفات چرام با شرکت ایمیدرو به این‌که شرکت ایمیدرو تعهد مسؤولیت کرد که هم فسفات چرام و هم بوکسیت سرفاریاب را فعال کند، گفت: کار فسفات چرام به همت شرکت ایمیدرو به زودی آغاز می‌شود.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران که با عنوان ایمیدرو شناخته‌شده، شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران است. ایمیدرو دارای ۸ شرکت اصلی و ۵۵ شرکت عملیاتی در زمینه صنایع فولاد، آلومینیم، مس، سیمان و موادمعدنی است.

محمدشریعتمداری افزود: در کشور قریب به ۹ هزار پرونده معدن صادر شده که بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مورد آن به بهره‌برداری نرسیده است .

وی افزود : در دوره ۴ ساله یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، توجه ویژه به بخش معادن است.

وزیر صنعت و معدن گفت: تعداد زیادی از معادن در کشور هستند که شناسایی شده و شرایط بهره‌برداری تا حدود زیادی مناسب هست، ولی به دلایل مختلفی هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند که معدن فسفات چرام هم یکی از آنهاست.

شریعتمداری با بیان این‌که سیاست عمده دولت فرمایش مقام‌معظم‌رهبری است که معادن را چیزی شبیه نفت دانستند، اضافه‌کرد: امیدواریم طبق فرمایش معظم‌له در آینده نه چندان دور، معدن جای نفت را در کشور بگیرد.

بهره‌برداری از معادن بوکسیت و فسفات چرام به زودی آغاز می‌شود

همچنین سیدموسی‌خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات بهره‌برداری از معادن بوکسیت و فسفات شهرستان چرام به زودی آغاز می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، سفر وزیر صنعت به استان را دارای دستاوردهای خوب دانست و تصریح کرد: یکی از این دستاورد‌ها این است که به زودی در شهرستان چرام بهره‌برداری از معادن بوکسیت و فسفات توسط شرکت ایمیدرو آغاز می‌شود.

خادمی با بیان این‌که عملیات بهره‌برداری از این معادن به زودی آغاز می‌شود، گفت: وزیر از همین جا دستور دادند که شرکت ایمیدرو کار خود را در این معادن آغاز کند و در ادامه راه ممکن است با شرکت‌های خصوصی نیز مشارکت داشته باشد.

معدن فسفات چرام را بعد از ۴۰ سال تعیین تکلیف کنید

این در حالی است که عدل‌هاشمی‌پور، نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی پیش‌‌تر گفته بود: انتظار می‌رود وزیر صنعت و معدن، فسفات چرام را بعد از ۴۰ سال تعیین تکلیف کند.

هاشمی‌پور در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر صنعت اظهارداشت: انتظار می‌رود وزیر صنعت مقدمات تسریع در روند مطالعات و امکان‌سنجی فسفات چرام توسط ایمیدرو را در کم‌ترین زمان ممکن فراهم کند.

وی خواستار برطرف کردن مشکلات سد راه عملیات اجرایی سیمان سپوی دهدشت شد و ادامه‌داد: این کارخانه در صورت راه‌اندازی نقش به‌سزایی در توسعه صنعتی استان و ایجاد اشتغال دارد.

هاشمی‌پور افزود: برای کارخانه سیمان سپوی دهدشت ۹۵ میلیون یورو فایناس پیش‌بینی شده و هم‌اکنون در پیچ و خم اداری مانده است.

نماینده مردم کهگیلویه, بهمئی, لنده و چرام در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: سیمان سپو در صورت رفتن زیر خط تولید با توجه به فاصله کم‌تر از ۸۰ کیلومتر در صادر کردن محصول هیچ مشکلی وجود ندارد.

هاشمی‌پور بیان‌کرد: انتظار می‌رود مسؤولان و متولیان امر برای برطرف کردن مشکلات کارخانه آجر دهدشت تلاش کنند و امیدوارم فاز دوم این کارخانه به‌زودی راه‌اندازی شود.

معادن فسفات چرام و سرفاریاب بدون هیچ کاری ر‌ها شده‌اند

عدل‌هاشمی‌پور در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهارداشت: مسؤولان در استان کهگیلویه و بویراحمد تعارفات را کنار گذاشته و به جای کلی‌گویی یک راهکار عملی برای پیشرفت و توسعه استان ارایه دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس‌شورای‌اسلامی افزود: آقایان چرا نمی‌گویند در این استان معادن پنهان و آشکار زیادی داریم و ۴۰ است که فقط نام یک معدن برای شهرستان چرام مانده است.

هاشمی‌پور با بیان این‌که معدن فسفات چرام و معدن سرفاریاب بدون هیچ کاری ر‌ها شده‌اند خطاب به وزیر صنعت و معدن گفت: کارگروهی را جدا از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در این استان مستقر کنید تا هم تصمیم‌ساز و هم تصمیم‌گیر باشد.

وی بیان‌کرد: چرا دولتی‌‌ها سرمایه‌گذار معدنی را که می‌تواند ۵۰۰ نفر را صاحب شغل کند، فراری داده و شرکت سرمایه‌گذار رفت و دیگر هم برنگشت.

 

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس تأکیدکرد: باید برای وضعیت معادن این استان تدبیری اندیشیده شود.