اختصاص دو سالن ورزشی در دست ساخت به بانوان شهر اراک

شهردار اراک در صحن رسمی شورای شهر اراک مطرح کرد اختصاص دو سالن ورزشی در دست ساخت به بانوان شهر اراک کاوه‌فلک‌افلاکی، رییس شورای شهر اراک با اشاره به اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در کشور و شهر اراک عنوان‌کرد: وقوع چنین رخدادهایی جای ناراحتی و تأسف دارد. مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی در کشور و […]

شهردار اراک در صحن رسمی شورای شهر اراک مطرح کرد

اختصاص دو سالن ورزشی در دست ساخت به بانوان شهر اراک

کاوه‌فلک‌افلاکی، رییس شورای شهر اراک با اشاره به اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در کشور و شهر اراک عنوان‌کرد: وقوع چنین رخدادهایی جای ناراحتی و تأسف دارد. مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی در کشور و به تبع آن در استان مرکزی وجود دارد و وجود مشکلات کشور ناشی از علل مختلفی همچون سوءمدیریت‌های قبلی و یا تحریم‌های وضع شده علیه کشور می‌باشد که سبب بروز برخی نارضایتی‌های عمومی شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، رییس شورای شهر اراک با اشاره به اعتراضات ساکنان پروژه ۵۵ متری در شنبه گذشته مقابل ساختمان شورای شهر بیان‌کرد: پس از این اعتراض؛ طی جلسه‌ای در این خصوص رایزنی صورت گرفت و همچنین ۶ نفر از اعضای شورای شهر اراک برای اجرای طرح رأی مثبت دادند.

در ادامه جلسه تاجران به تشریح وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام و اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری پرداخت و با اشاره به پرداخت ۱۶٫۵ میلیارد تومان در دو ماه گذشته برای پروژه‌های سطح شهر و رفع گره‌های موجود؛ این ارقام را شامل ٨ میلیارد تومان برای دو پروژه میدان شریعتی و میدان ورزش به قرارگاه خاتم‌الانبیا، دو میلیارد تومان ویژه پروژه علم‌الهدی به شرکت جهاد نصر، ۲٫۵ میلیارد تومان برای رفع معارضات زیرزمین به شرکت آب و فاضلاب، ۲٫۴ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق، یک میلیارد تومان به شرکت آذرآب جهت ساخت عرشه تقاطع‌های غیر هم سطح شهر عنوان کرد.

تاجران تصریح‌کرد: سرعت کار در پروژه ورزش بالا و قابل قبول می‌باشد، کار در پروژه میدان شریعتی سرعت گرفته است، اما هنوز قابل قبول نیست. همچنین در پروژه پل شهید صیدی نیز سرعت کار مطلوب می‌باشد و شرکت آذرآب یک لاین خط تولید خود را به ساخت عرشه اختصاص داده و ۸ قطعه از ٢٧ قطعه عرشه نیز آماده است

وی با تأکید بر ارزیابی روند پروژه‌ها افزود: یک هفته در میان با قرارگاه خاتم جلسه تشکیل و ارزیابی انجام پروژه‌ها براساس زمان‌بندی ذکر شده در صورتجلسه‌ها دنبال می‌شود و پیمانکاران مکلف به اجرای تعهدات و مفاد قرارداد‌ها بوده و در صورت انجام نشدن کار در زمان مذکور باید پاسخگو باشند

تاجران آغاز رنگ‌آمیزی شهر اراک، طراحی و گلکاری و درختکاری متفاوت که شهر را از حالت یکنواختی خارج می‌کند و نورپردازی نقاط مختلف را بخشی از اقدامات در حال انجام در شهر اراک عنوان کرد و افزود: در ورودی منطقه گردو نورپردازی موقتی انجام گرفته و نورپردازی اصلی آن در حال طراحی و انجام است و برای کوه این منطقه احداث آبشار بزرگی طراحی شده و در بالادست آبشار؛ ایجاد رستوران و تالار و امکان دسترسی برای همه گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری و کالسکه‌سواری در دره گردو افزود: به منظور رفاه حال شهروندان سرویس بهداشتی و نمازخانه در منطقه بهره‌برداری شده و ساختمان اداری و محلی برای استقرار کمیته امداد کوهنوردان نیز در حال احداث است.

شهردار اراک با تأکید بر امر مدیریت پسماند در شهر اظهارکرد: اخیراً جهت ساخت و خرید دستگاه زباله‌سوز صنعتی و بیمارستانی با شرکت ماشین‌سازی اراک مذاکرات لازم انجام گرفته و توافقات اولیه حاصل شده است و در هفته جاری توافقنامه همکاری امضا خواهد شد و پس از تصویب شورای شهر، کار زباله‌سوز در اراک آغاز می‌شود، تمامی ادوات و بیلر و کوره‌های آن در اراک تولید می‌شود و تنها مغز و مرکز این دستگاه از فرانسه وارد خواهد شد و امید است با برندسازی توسط ماشین‌سازی اراک کار تولید زباله‌سوز توسط این شرکت برای کلیه شهرهای کشور عملیاتی شود. وی ادامه‌داد: تا پایان هفته جاری خرید و نصب تابلوهای روزشمار برای کلیه پروژه‌های شهر اراک انجام می‌گیرد.

 

تاجران با اشاره به فرصت یک‌ماهه جهت تصمیم‌گیری پروژه ۵۵ متری خواستار تشکیل جلسه‌ای غیرعلنی با شورای شهر به منظور تعیین تکلیف برای انجام امور شد.