امضای ۵ قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف

امضای ۵ قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف ۵ قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف، بین شرکت ملی نفت ایران و ۵ دانشگاه‎ معتبر داخلی امضا و گام بلند دیگری در مسیر تقویت همکاری صنعت نفت و دانشگاه برداشته می‎شود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، سیدصالح‌هندی از شناسایی نیازهای فناورانه مدیریت اکتشاف شرکت ملی […]

امضای ۵ قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف

۵ قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف، بین شرکت ملی نفت ایران و ۵ دانشگاه معتبر داخلی امضا و گام بلند دیگری در مسیر تقویت همکاری صنعت نفت و دانشگاه برداشته میشود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، سیدصالح‌هندی از شناسایی نیازهای فناورانه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در قالب مطالعهای جامع خبر داد و گفت: پس از احصای نیازهای فناورانه این مدیریت، ۵عنوان پروژه پژوهشی در این مدیریت انتخاب و برای اجرای آن مذاکرات مبسوطی با ۵دانشگاه انجام شد.

وی افزود: این موضوع در هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران نیز تصویب شده است و به این ترتیب، به زودی با هماهنگی وزرای نفت و علوم، قراردادهای پژوهشی مدیریت اکتشاف امضا میشود.

هندی، قراردادهای پژوهشی مدیریت اکتشاف را برگرفته از الگوی ۹قرارداد فناورانه بالادستی شرکت ملی نفت ایران که اواخر سال۹۳ بین این شرکت و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی منتخب کشور امضا شد عنوان‌کرد و گفت: مدت زمان این قرارداد‌ها نیز ۱۰ ساله خواهد بود.

وی ادامه‌داد: در مذاکرات قراردادی با دانشگاهها، بر تولید و توسعه فناوری و ضرورت شکلگیری شبکه فناوری متشکل از دانشگاه طرف قرارداد و شرکتهای دانشبنیان و دانشگاههای همکار (داخلی و خارجی) و همچنین لزوم برنامهریزی برای تجاریسازی فناوری‌ها تأکید شده است.

هندی ابراز امیدواری کرد که این ۵قرارداد پژوهشی در روزهای آینده امضا شود.

در صورت امضای قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف با دانشگاهها، وزارت نفت گام بلند دیگری در مسیر تقویت و تحکیم پیوند صنعت نفت و دانشگاه برمیدارد. پیش از این، ۹قرارداد فناورانه در حوزه بالادست و ۱۲قرارداد فناورانه در حوزه پاییندست صنعت نفت ایران بین شرکتهای اصلی وزارت نفت و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی منتخب کشور امضا شده بود و افزون بر این قراردادها، هر یک از شرکتهای اصلی و شرکتهای تابع آنها، در حوزههای مختلف با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور همکاریهای خوبی دارند و گاه تفاهمنامه‌ها و قراردادهای همکاری مشترکی نیز امضا کرده‌اند.