تخصیص صددرصدی بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۶

تخصیص صددرصدی بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۶ معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از تخصیص صددرصدی بودجه سال ۹۶ تمامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی خبرداد. عسگریان‌ابیانه در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: پرداخت بودجه دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشکده‌ها در سال ۹۶ عقب‌افتادگی‌هایی داشت که این مسأله دانشگاه‌ها را […]

تخصیص صددرصدی بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۶

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از تخصیص صددرصدی بودجه سال ۹۶ تمامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی خبرداد.

عسگریان‌ابیانه در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: پرداخت بودجه دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشکده‌ها در سال ۹۶ عقب‌افتادگی‌هایی داشت که این مسأله دانشگاه‌ها را با مشکلات مالی مواجه کرده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته از سوی وزارت علوم، سازمان برنامه‌ریزی و بودجه وضعیت تخصیص بودجه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سال ۹۶ را جبران کرد به‌طوریکه بودجه این مراکز قبل از پایان سال یعنی روزهای آخر اسفند گذشته از سوی خزانه به‌طور کامل پرداخت شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در پایان خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه طی دو سال گذشته بودجه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به‌طور صددرصدی تخصیص پیدا کرده است.

عسکریان‌ابیانه در ادامه گفت: در سال ۱۳۹۷، شرکت‌های سودده، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی، موظف به هزینه کرد حداقل ۴۰ درصد دیگر از هزینه امور پژوهشی خود (حدود ۴۰۰ میلیارد تومان) در امور پژوهشی شامل پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، پروژه‌های پسا دکتری و پروژه‌های تحقیقاتی دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی غیرشاغل هستند.