آرامش در بازار ارز حاکم شد

وزیر اقتصاد و دارایی آرامش در بازار ارز حاکم شد وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تصمیم‌گیری اخیر در سیاست‌های ارزی بر مبنای جلوگیری از التهاب در بازار و برگرداندن آرامش به اقتصاد کشور بود. به گزارش مهر، مسعودکرباسیان با بیان این‌که در سالی هستیم که حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی یک وظیفه […]

وزیر اقتصاد و دارایی

آرامش در بازار ارز حاکم شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تصمیم‌گیری اخیر در سیاست‌های ارزی بر مبنای جلوگیری از التهاب در بازار و برگرداندن آرامش به اقتصاد کشور بود.

به گزارش مهر، مسعودکرباسیان با بیان این‌که در سالی هستیم که حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی یک وظیفه است، تصریح‌کرد: وزارتخانه‌های مختلفی در اجرای فرمان مقام‌معظم‌رهبری نقش دارند و نباید دامنه این کار را به چند موضوع خاص معطوف کرد.

وی با اشاره به این‌که در این روز‌ها سیاست‌های ارزی با جهت‌گیری از تولید داخلی اتخاذ شده است، گفت: تمام کالا‌ها باید ثبت سفارش و از مبادی قانونی وارد شوند و دولت مصمم بر اجرای سود سپرده‌ای است که تنظیم کرده است.

کرباسیان با بیان این‌که ۳ لایحه در ارتباط با مالیات در کمیسیون اقتصادی مجلس است که تلاش‌های زیادی حتی در ایام تعطیلات برای به سرانجام رساندن آنها کشیده شده است افزود: در ۱۰ روز گذشته جلسات زیادی در کمیسیون اقتصادی در ارتباط با سیاست‌های ارزی داشتیم.

وی با اشاره به این‌که تصمیم‌گیری اخیر در سیاست‌های ارزی بر مبنای جلوگیری از التهاب در بازار و برگرداندن آرامش به اقتصاد کشور بود، اظهارداشت: در کشوری زندگی می‌کنیم که ۸۵ درصد کالای وارداتی آن اساسی و سرمایه‌ای است و این نرخ ارز به تولیدکنندگان ما هم کمک می‌کند.