تورم سال قبل ۸٫۲ درصد بود

مرکز آمار تورم سال قبل ۸٫۲ درصد بود  مرکز آمار ایران نرخ تورم کل کشور را ۸٫۲ درصد و این شاخص را برای مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۸٫۱ درصد و ۸٫۸ درصد اعلام کرد. به گزارش ایرنا، آمار منتشر شده مرکز آمار ایران نشان می‌دهد شاخص کل قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوارهای […]

مرکز آمار

تورم سال قبل ۸٫۲ درصد بود

 مرکز آمار ایران نرخ تورم کل کشور را ۸٫۲ درصد و این شاخص را برای مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۸٫۱ درصد و ۸٫۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، آمار منتشر شده مرکز آمار ایران نشان می‌دهد شاخص کل قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در سال ١٣٩٦ بر مبنای (١٠٠=١٣٩٥) برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب عدد ١٠٨,٢ و ۱۰۸٫۱ و ۱۰۸٫۸ ثبت شد.

بر این پایه، نرخ تورم کل نسبت به سال ۱۳۹۵ برای کل کشور و مناطق شهری ۱٫۳ واحد درصد و برای مناطق روستایی ۱٫۶ درصد واحد درصد افزایش یافت.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌‌ها و دخانیات» در سال ۱۳۹۶ برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب ۱۱۲٫۲، ۱۱۲٫۳ و ۱۱۱٫۸ بود. تغییر در این گروه نسبت به سال ۱۳۹۵ (نرخ تورم) به ترتیب ۱۲٫۲، ۱۲٫۳ و ۱۱٫۸ درصد ثبت شد.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ١٠۶,٨، ۱۰۶٫۷ و ۱۰۶٫۹ رسید که نسبت به سال ۱۳۹۵ (نرخ تورم) برای کل کشور ۶٫۸ درصد و مناطق شهری ۶٫۷ درصد و برای مناطق روستایی ۶٫۹ درصد بیش‌تر شد.