فشارهای مالیاتی، تولیدکنندگان را از پا درآورده است

فشارهای مالیاتی، تولیدکنندگان را از پا درآورده است نایب رییس اتحادیه ماشین‌سازی و فلزتراش پردیس و تولیدکننده صنعتی اظهار کرد: بهتر بود دولت به‌جای اخذ مالیات، شرط واردات ماشین‌آلات و دستگاه‌های جدید را به ازای پرداخت مالیات قرار می‌داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شاهین فاجانی، افزود: در چند سال گذشته فشارهای مالیاتی، بسیاری از […]

فشارهای مالیاتی، تولیدکنندگان را از پا درآورده است

نایب رییس اتحادیه ماشین‌سازی و فلزتراش پردیس و تولیدکننده صنعتی اظهار کرد: بهتر بود دولت به‌جای اخذ مالیات، شرط واردات ماشین‌آلات و دستگاه‌های جدید را به ازای پرداخت مالیات قرار می‌داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شاهین فاجانی، افزود: در چند سال گذشته فشارهای مالیاتی، بسیاری از تولیدکنندگان کشور را از پا درآورد و موجب بیکاری تعداد زیادی کارگر شد. روزی نیست که واحدی اعلام بیکاری نکند و خیلی‌ها هم به منظور فرار از مالیات به فعالیت زیر پله‌ای رو آورده‌اند تا جایی‌که حتی نمی‌توانیم آمار دقیقی از تولیدکننده‌های کشور ارایه دهیم.

فاجانی تأکید کرد: دولت نباید از بخش تولید مالیات بگیرد، بلکه باید از محصول تمام شده فروخته شده، مالیات اخذ شود و دولت باید توجه داشته باشد که روزی باید تاوان مالیات‌هایی را که امروز می‌گیرد، پس بدهد.

عدم تغییر نظام مالیاتی به معنای تعطیلی واحدهای بیش‌تر تولیدی است

گفتنی است آمارهای سال گذشته نشان می‌دهد، اخذ مالیات بر ارزش افزوده سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است. این افزایش درآمد مالیاتی شاید در ظاهر خوشایند و مطلوب به نظر برسد اما در واقع به معنای تضعیف هرچه بیش‌تر واحدهای تولیدی در کشور است که متحمل فشارهای زیادی در زمان رکود بازار برای پرداخت مالیات بیش‌تر شده‌اند.

با توجه به نامگذارس سال ۹۷ به نام حمایت از کالای ایرانی، هیأت دولت تصمیم گرفت به بررسی بیش‌تر قانون مالیات بر ارزش افزوده پرداخته و با مطرح شدن این موضوع در مجلس شورای اسلامی، قانون مالیاتی با بازنگری جدیدی تصویب شود.