صندوق ضمانت صادرات می‌تواند نوسانات اقتصادی را کنترل کند

رییس اتاق بندرعباس صندوق ضمانت صادرات می‌تواند نوسانات اقتصادی را کنترل کند رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی بندرعباس گفت: یکی از نگرانی‌های صادرکنندگان، وجود ریسک‌های سیاسی و تجاری در روند صادرات آنها است. دولت‌‌ها برای کاهش نگرانی و ارایه پوشش‌های لازم به آنها در مقابل ریسک‌های سیاسی و تجاری، اقدام به ایجاد شرکت‌های […]

رییس اتاق بندرعباس

صندوق ضمانت صادرات می‌تواند نوسانات اقتصادی را کنترل کند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی بندرعباس گفت: یکی از نگرانی‌های صادرکنندگان، وجود ریسک‌های سیاسی و تجاری در روند صادرات آنها است. دولت‌‌ها برای کاهش نگرانی و ارایه پوشش‌های لازم به آنها در مقابل ریسک‌های سیاسی و تجاری، اقدام به ایجاد شرکت‌های بیمه اعتبار صادراتی می‌کنند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران محمدامین‌صباغی‌زاده، در کارگاه آموزشی معرفی خدمات و اهداف صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: یکی از عواملی که همواره موجبات نگرانی صادرکنندگان را فراهم می‌کند، وجود ریسک‌های سیاسی و تجاری در روند صادرات آنها است، چرا که تحقق هر یک از این ریسک‌ها موجب عدم وصول وجه کالا و خدمات صادره از سوی آنها می‌شود.

وی افزود: دولت‌‌ها به منظور تشویق صادرکنندگان به توسعه فعالیت‌های صادراتی خود و کاهش نگرانی آنها در این زمینه و ارایه پوشش‌های لازم به آنها در مقابل ریسک‌های سیاسی ‌و تجاری، اقدام به ایجاد شرکت‌های بیمه اعتبار صادراتی می‌کنند.

صباغی‌زاده بیان‌کرد: استان هرمزگان با ظرفیت‌های عظیمی که در حوزه تجارت دارد بیش از ۵۰ درصد از حوزه تجاری کشور را به خود اختصاص داده است و از این‌رو صادرکنندگان نباید دغدغه بازگشت سرمایه را داشته باشند.

وی ادامه‌داد: در شرایطی که بخشنامه‌ها گا‌هی فعالان اقتصادی را با تنگنا مواجه ساخته است، صندوق ضمانت صادرات می‌تواند وضعیت را کنترل کند. اتاق بازرگانی بندرعباس نیز می‌کوشد با برگزاری چنین کارگاه‌هایی فعالان اقتصادی را از آخرین اقدامات در حوزه صادرات مطلع سازد