اعمال قانون تخلفات ساکن با دوربین‌های متحرک

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، با بیان اینکه مأموران راهور با هرگونه تخلفات ساکن در شهر به سرعت و قاطعیت برخورد می‌کنند، گفت: سال گذشته در مجموع ۱۲ میلیون تخلف ساکن در پایتخت اعمال قانون شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، سرهنگ احسان مؤمنی؛ در این خصوص، افزود: سال گذشته به‌طور میانگین روزی ۳۳ هزار وسیله […]

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، با بیان اینکه مأموران راهور با هرگونه تخلفات ساکن در شهر به سرعت و قاطعیت برخورد می‌کنند، گفت: سال گذشته در مجموع ۱۲ میلیون تخلف ساکن در پایتخت اعمال قانون شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، سرهنگ احسان مؤمنی؛ در این خصوص، افزود: سال گذشته به‌طور میانگین روزی ۳۳ هزار وسیله نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شده بودند، اعمال قانون شدند. وی ادامه داد: اعمال قانون تخلف توقف در پیاده‌رو در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۳ هزار مورد بوده است که روزی یک‌هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه‌ای که در پیاده‌روهای سطح شهر تهران پارک کرده بودند توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند. سرهنگ مؤمنی؛ افزود: این اعمال قانون‌‌ها و برخورد‌‌ها درخواست شهروندان است و از پلیس مطالبه‌گری داشتند که چرا این وسایل نقلیه در پیاده‌رو‌‌ها پارک کرده‌اند وی اضافه کرد: همچنین همکارانم در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ از طریق دوربین‌های سطح شهر هر کجا که تخلف ساکن و یا پارک در پیاده رو را ببینند، خودرو را اعمال قانون و برای آن جریمه صادر می‌کنند. سرهنگ مؤمنی؛ این را هم گفت که به منظور روان‌سازی ترافیک و ایجاد نظم بیشتر خودروهای مجهز به دوربین پلیس، وسایل نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شوند را جریمه می‌کنند. وی افزود: تردد این خودروهای مجهز به دوربین در مناطق یک، چهار و پنج شهر تهران بیشتر است و هر کجا که تخلفات ساکن انجام شود همانجا به صورت برخط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد. معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، تأکید کرد: همچنین در جاهایی که عرض معابر کم است و توقف‌های دوبله را داریم برای نخستین بار موتورسیکلت را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در شش طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده‌رو، توقف دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند. سرهنگ مؤمنی؛ همچنین گفت که ماده ۲۱۵ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی تأکید کرده تردد در معابر برای عابرین فقط باید از گذرگاه عابر و پل‌های هوایی انجام شود و در جاهایی که پیاده رو نیست عابرین پیاده باید از سمت چپ معبر و خلاف جهت دیگر وسایل نقلیه عبور کنند. وی ادامه داد: براساس همین ماده تردد عابرین پیاده در سطح معابر بزرگراهی ممنوع است و از یاد نبریم که عابر پیاده‌ای که از عرض معابر بزرگراهی عبور می‌کند مسلما اگر تصادفی برای او روی دهد همکارانم به او نیز سهم تقصیر می‌دهند. معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، اظهار کرد: ۴۱ درصد از تصادفات منجر به مرگ شهر تهران در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده و وقتی این آمار را بررسی می‌کردیم، دریافتیم که بالای ۶۰ درصد از این آمار مربوط به تصادفات عابران در معابر بزرگراهی است.