نباید یک بخش اقتصاد را درست کنیم ولی بخش‌های دیگر را خراب

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مطرح کرد نباید یک بخش اقتصاد را درست کنیم ولی بخش‌های دیگر را خراب نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای‌اسلامی علت دومیلیون تومان شدن سکه را تشریح کرد. به گزارش خانه‌ملت، علی‌اکبرکریمی در واکنش به سکه دومیلیون تومانی گفت: طبق اصول اقتصادی هر تصمیمی در یکی از بخش‌های اقتصاد گرفته شود تأثیر آن […]

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مطرح کرد

نباید یک بخش اقتصاد را درست کنیم ولی بخش‌های دیگر را خراب

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای‌اسلامی علت دومیلیون تومان شدن سکه را تشریح کرد.

به گزارش خانه‌ملت، علی‌اکبرکریمی در واکنش به سکه دومیلیون تومانی گفت: طبق اصول اقتصادی هر تصمیمی در یکی از بخش‌های اقتصاد گرفته شود تأثیر آن را در بازارهای دیگر نشان خواهد داد.

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای‌اسلامی تأکید کرد: تصمیمات اقتصادی دولت باید جامع باشد نه آن‌که یک بخش اقتصاد را درست کنیم اما بخش‌های دیگر خراب شود.

عضو هیأت‌رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به مدیریت بازار ارز، اظهار داشت: با جلوگیری از سفته‌بازی در بازار ارز، منابع فعال بازار ارز به سمت بازارهای دیگر از جمله بازار طلا حرکت کرده، از سوی دیگر قیمت طلا در سطح جهانی افزایش داشته است.

دارندگان منابع مالی به دنبال بازاری برای حفظ ارزش سرمایه و کسب سود مناسب هستند به همین جهت به سمت بازارهایی مانند طلا، سکه و بازارهای سهل‌المعامله می‌روند.

نماینده مردم اراک در مجلس دهم شورای‌اسلامی ادامه داد: از دیگر عوامل تأثیرگذار بر گرانی سکه، تبادل اخبار در سطح جهانی و منطقه‌ای است که باعث می‌شود برخی کشور‌ها توسعه خرید طلا را رقم بزنند.

وی به مهم‌ترین عامل گرانی سکه اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیر‌گذار بر افزایش سکه، حرکت منابع گسترده نقدی از بازار ارز به سمت بازارهای دیگر است، دارندگان منابع مالی به دنبال بازاری برای حفظ ارزش سرمایه و کسب سود مناسب هستند به همین جهت به سمت بازارهایی مانند طلا، سکه و بازارهای سهل‌المعامله می‌روند.

این نماینده مجلس با تأکید بر این‌که دولت باید در تصمیمات اقتصادی خود به اثرگذاری آن بر بازارهای دیگر توجه داشته باشد، اظهار داشت: در کمیسیون اقتصادی به دولت تذکر داده شد که تأثیرات تصمیمات خود را بر بازارهای دیگر طی گزارشی به مجلس اعلام کند.

کریمی با بیان این‌که مدیریت التهاب بازار ارز بر بخش‌های دیگر تأثیرگذار بوده است، گفت: از دولت خواسته شده بود که تأثیر تک‌نرخی شدن دلار را در بازارهای طلا، سکه، مسکن، بورس، سهام و سایر بازارهای را گزارش دهد، این هفته قطعاً این گزارش‌ها مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

 وی در این باره افزایش قیمت سکه نشان از عملکرد ضعیف دولت در مدیریت بازار ارز است، گفت: الزاماً نمی‌توان عملکرد دولت را مثبت یا منفی ارزیابی کرد بلکه تأکید داریم که دولت به نحوی تصمیم‌گیری کند که آثار آن در بازارهای دیگر قابل پیش‌بینی و کنترل باشد.