اتاق‌های اصناف برای تأمین بودجه بازرسی با مشکل مواجه هستند

رییس اتاق اصناف گرگان اتاق‌های اصناف برای تأمین بودجه بازرسی با مشکل مواجه هستند رییس اتاق اصناف گرگان گفت: بازرسی و نظارت اصناف نقش زیادی بر نظارت و کنترل بازار دارد در حالی‌که چندین سال است بودجه‌ای برای تأمین حقوق بازرسان اصناف تخصیص نمی‌یابد و برای تأمین بودجه با مشکلات زیادی مواجه هستیم. حسین خلیلی […]

رییس اتاق اصناف گرگان

اتاق‌های اصناف برای تأمین بودجه بازرسی با مشکل مواجه هستند

رییس اتاق اصناف گرگان گفت: بازرسی و نظارت اصناف نقش زیادی بر نظارت و کنترل بازار دارد در حالی‌که چندین سال است بودجه‌ای برای تأمین حقوق بازرسان اصناف تخصیص نمی‌یابد و برای تأمین بودجه با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

حسین خلیلی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: نداشتن بودجه کافی برای تأمین منابع مالی واحدهای بازرسی‌ و نظارت اتاق‌های اصناف سبب شده تا مشکلات عدیده‌ای در این بخش داشته باشیم به گونه‌ای که منابعی برای پرداخت حقوق بازرسان نداریم.

وی تصریح‌کرد: با وجود همه مشکلات بودجه‌ای و همچنین نبود امکانات، بازرسان اصناف تاکنون به وظایف خود به درستی عمل کرده‌اند.

خلیلی با بیان این‌که سهم بودجه بازرسی ‌و نظارت اتاق‌های اصناف از محل جرایم دریافتی طبق قانون باید به اصناف بازگردد، اظهارکرد: اصناف برای تأمین حقوق بازرسان در مضیقه هستند و با توجه به رکود بازار نمی‌توان به واحدهای صنفی برای پرداخت حق عضویت‌هایشان فشار وارد کرد ضمن این‌که در شرایط فعلی آمار ورودی واحدهای صنفی کاهش یافته است.

وی گفت: اصناف یکی از بزرگ‌‌ترین نهادهای مردمی در هر کشوری محسوب میشوند. این نهاد‌ها توسط خود مردم اداره می‌شوند و هزینه‌ای برای دولت ندارند.

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

رییس اتاق اصناف قزوین

دریافت مالیات مضاعف در دوران رکود بازار منطقی نیست

رییس اتاق اصناف قزوین گفت: رکود سنگینی در بازار حاکم است و عملاً هیچ تحرکی در بازار وجود ندارد.

محمد فرج‌زاده‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: رکود و گرانی بر سر بازار سایه انداخته و میزان تقاضا کاهش یافته است به‌طوری که در حال حاضر رکود بازار اصلی‌‌ترین مشکل اصناف و بازاریان است.

وی تصریح‌کرد: واحدهای تولیدی اکنون به علت‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی گوناگون از جمله تحریم‌ شرایط مساعدی ندارند و برای تأمین مواداولیه خود با مشکل مواجه هستند که این مسأله بر تولید اثر گذاشته است و مسایلی چون افزایش مالیات باعث می‌شود تا بخش‌هایی از تولید از کار بایستد.

فرج‌زاده‌ها با بیان این‌که دریافت مالیات مضاعف در دوران تحریم منطقی نیست، اظهارکرد: اخذ مالیات باید از تمام حلقه‌های مختلف اقتصادی فعال ‌و واحدهایی که فرار مالیاتی دارند، انجام شود تا واحدهایی که به صورت قانونی کار می‌کنند، متضرر نشوند.

رییس اتاق اصناف قزوین افزود: با کاهش مالیات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و همزمان با گسترده کردن دامنه دریافت مالیات از تمام بخش‌های اقتصادی فعال می‌توان به رشد اقتصادی کمک کرد و عواید دولت را نیز افزایش داد.

وی تصریح‌کرد: با تعیین مالیات‌های سنگین آن هم در دوران رکود، نفس تولید به شماره افتاده است ضمن این‌که صاحبان واحدهای تولیدی را به ورشکستگان اقتصادی تبدیل می‌کند.

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰