ظرفیت معادن متناسب با طرح‌های توسعه فولاد رشد نکرده است

  مدیر برنامه‌ریزی ایمیدرو ظرفیت معادن متناسب با طرح‌های توسعه فولاد رشد نکرده است مدیر برنامه‌ریزی سازمان ایمیدرو گفت: زنجیره تولید فولاد کشور طی سال‌های گذشته با مشکلات فراوانی مواجه اما با تدوین طرح جامع فولاد و اتخاذ سیاست‌های مشخص در راستای توازن زنجیره تا حدودی مشکلات عدم توازن برطرف گردیده است. به گزارش مناقصه‌مزایده […]

 

مدیر برنامه‌ریزی ایمیدرو

ظرفیت معادن متناسب با طرح‌های توسعه فولاد رشد نکرده است

مدیر برنامه‌ریزی سازمان ایمیدرو گفت: زنجیره تولید فولاد کشور طی سال‌های گذشته با مشکلات فراوانی مواجه اما با تدوین طرح جامع فولاد و اتخاذ سیاستهای مشخص در راستای توازن زنجیره تا حدودی مشکلات عدم توازن برطرف گردیده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از ایمیدرو، سمیه خلوصی افزود: طرح‌های فولاد بسیاری افتتاح شد یا در آستانه افتتاح قرار دارند اما ظرفیت معادن متناسب با آنها رشد نکرد بدین دلیل عدم توازن را شاهد هستیم. وزارتخانه از طریق سیاست‌های محدودکننده صادرات‌ با هدف تأمین پایدار مواد اولیه فولادی‌ها به دنبال ایجاد توازن بیشتر در کوتاه‌مدت است. لیکن از طریق توسعه گسترده فعالیتهای اکتشافی توسط ایمیدرو و مشارکت بخش‌خصوصی به دنبال شناسایی پتانسیل‌های جدید معدنی می‌باشیم.

خلوصی بیان کرد: ذوب‌آهن اصفهان با وجود آنکه پایهگذار معادن بود، هم‌اکنون از معدن برخوردار نیست. متأسفانه زمانی که ذوب‌آهن واگذار شد با کل زنجیره تأمین مربوطه واگذار نگردید و معادن از آن جدا شدند و مشکلات امروزی ایجاد شد.

وی گفت: ایمیدرو از طریق معادن در اختیار مانند چاه‌گز و سنگان تا حدودی توانسته این مواد را برای ذوب‌آهن تأمین کند که البته همچنان نیازمند حمایت جدی است و وظیفه ما است که در این خصوص برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم.